Ana içeriğe atla

Migren'e Dair

 

Dünyada birçok insanın maruz kaldığı, sebebi kesin olarak bir türlü bulunamayan bu hastalıktan ve yıllardır mücadele ettiğim için kendi deneyimlerimden ufak detayları paylaşmak istiyorum sizinle.
  • En önemlisi kendinizi çok iyi takip etmelisiniz. Yani alerji olarak adlandırmak yanlış olabilir belki ama hangi yiyeceklerin, hangi içeceklerin, ne tür havanın, kokunun vb gibi aklınıza ne gelirse sizi etkilediğini, migreninizi tetiklediğini çok iyi gözlemlemelisiniz. 
 - Örneğin; genel olarak bazı yiyecek ve içecekler yapılan araştırmalar sonucunda tüketilmemesi tavsiye ediliyor. Ki bende bazılarını tüketmiyorum özellikle yıllardır. Ketçap, mayonez, salam, sosis türevinde ki salamura yiyecekler, bira gibi mayalı içecekler, yine aynı şekilde maya kullanılarak yapılmış poğaça, pizza gibi yiyecekler.. Bunlar benim ilk anlamda aklıma gelenler belki sizi etkileyen farklı besinler vardır.

- Ağır yağlı parfüm kokuları, havasız ve gürültü şiddeti yüksek rahatsız edici ortamlar dolaylı da olsa beyin ve sinir sistemimizi etkileyeceğinden migreninizi de tetikleyebilir.
  • Doktorunuzu gerçekten iyi seçmelisiniz. Sizi uzun uzun dinlemesi, asıl sorunun neden ileri geldiğini çözmeye çalışması çok önemli. Çünkü; her baş ağrısı kesinlikle migren değil ! Başım ağrıyor deyip dışarda gezip, dolaşanlar asla migrenli birinin baş ağrısı anlayamayacaktır. Şahsen benim migrenim tuttuğunda nefes almak bile bazen işkenceye dönüşebiliyor.
- Doktorunuzun yaptığı tahliller, incelediği değerler ve kriterler belki de tamamen ilgisiz bir durumda olduğunuzu gösterebilir. Bir çok hastalık baş ağrısı yapıyor çünkü. Ve bu sebeple bilinçsiz içilen ilaçlar herşeyi daha da zor daha çözülemez hale getirebiliyor.
- Anksiyete ve Panik Atak ile mücadele ediyorsanız, Insomnia probleminiz ile uyku düzeniniz sıfır ise, depresif bir dönem geçiriyorsanız vb. sebepler yüzünden dengesizlik hissediyorsanız buna uygun tedavi ve ilaçları göz ardı etmemelisiniz. Hemen hemen hepsi sinir ve dolaşım sistemine bağlı belirtiler; dolayısıyla migrene yo gösterici.
  • Vücudunuzun verdiği tepkileri takip edip, doktorunuza bu konuda detaylı bilgileri mutlaka vermelisiniz. 
- Sabaha karşı uykudan uyandıran kramplar konusunda şikayetiniz varsa mesela bol su içmeniz gerekiyor. Mineral eksikliği kaynaklı bir belirti çünkü bu. Günde 1 adet sade veya meyveli sodalar tüketebilirsiniz su ile aranız yoksa.
- Bağırsaklarınız ya da mideniz ile ilgili bir problem varsa migreninizde oldukça etkili. En yoğun sinir bu sistemde olduğu için bu bölgede ki aksama ya da stres migreninizi tetikliyor evet. Neden en belirgin belirtisi mide bulantısı sizce (; Direk oradan başlıyor tepkiler çünkü. 
- Ya da adet dönemimizde neden illa ki bir migren krizimiz tutuyor, düşünün bakalım. Bu da benim doktorumla hem deneyerek hem de tavsiye edilerek uyguladığımız bir yöntem ile çözdüğümüz ufak detay. Adetten 2 gün önce başlayıp, adet olduğum 2. güne kadar sabah aç karnına içtiğim mide ve bağırsak düzenleyici ilaç sayesinde kuşlar gibiyim diyebilirim. 
  • Düzenli içmeniz gereken ilaçları aksatmamalısınız.
- Bu konuda hepimiz aynı durumda olabiliriz diye düşünüyorum. Zira başka bir ilaç etkili olmadığı için kendi ilaçlarımızı sürekli yanımızda taşırız. Kimseden ilaç almayıp, kimseye de ilaç vermemeliyiz. Saatlik ilaçları ise mutlaka zamanında içmeliyiz. 
- Migren rahatsızlığınızdan yakın çevrenizin bilmesin de fayda var. Gece eğlenip, coştuktan sonra sabah yatakta ölü gibi kaldığınızda bilirler. Ya da sabahın köründe ani bir mide bulantısı krizine girdiğinizde. Telaşlanmadan ilacınızı verip, sakin ve karanlık bi yerde uyumaya çalışmanızı sağlamalrı yeterlidir.
  • Migrenle yaşamayı öğrenmelisiniz.
- Diğer hastalıklar ile nasıl yaşanıyorsa malesef bununla da mücadele etmek ve yaşamak zorundayız. Yaşam kalitemizi bozmasına fırsat vermemeliyiz. Çünkü; okul, gençlik, iş dönemleri boyunca ya da herhangi birinde karşılabiliriz bu hastalıkla.

Sanıldığı kadar kolay geçmeyen, sadece baş ağrısı olmadığı bilinen bu hastalık için hep dediğim gibi kendi deneyimlerimizi oluşturalım yeter. Ben en son aşamasında olduğum için artık denemediğim, yapmadığım yöntem kalmadı diyebilirim. ama aslında bu zamana kadar çektiklerimin de bilgisizlik, tahammülsüzlük olduğunu söyleyebilirim. Direk ilaca sarılmadan önce tüm etmenleri gözden geçirip sonra ilaç, iğne ya da seruma başvurmak gerekiyor. 
  • Masaj ve soğuk kompres uygulayabilirsiniz.
- Tamamen vücudu bitkin düşürdüğünden, alnımıza, boynumuza ve bazen sırtımıza yapılan masaj bile rahatlatabilir. Sıcak değil ama soğuk kompresler ferahlık verebilir. Aynı zamanda bitkisel yağlar ya da çaylar sizi rahatlatabilir. Ama şiddetli bir ağrı da geçici çözüm sunduğu unutulmamalı.

* Size benden ufak tüyo; Su içmediğim günün akşamı, gecesi ya da diğer günün sabaha karşısı migrenim kendini hissettirdiğinde ilaca koşmadan önce 1-2 bardak su içip 1-2 saat geçmesini bekliyorum artık. Eğer bu süre sonunda hala geçmiyorsa ilaca başvuruyorum.

Hayatınızı düzene sokmak, bazı yiyecek ve içecekleri hayatınızdan çıkarmak inanın migrenle uğraşmaktan kat kat kolay. Kullandığım ilaç adlarını ya da Adana'da iseniz doktorumun bilgilerini seve seve veririm.

Siz de farklı deneyimler, şikayetler var mı ? Paylaşırsanız sevinirim.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kadife Ip, V Yakalı Kazak

Herkese Merhaba, Bu sefer bambaşka bir yazı ile karşınızdayım. Daha önce burada herhangi bir örgü modeli ya da yapımı anlatmadım sanırım. Instagram ve snapchat hikayelerimde yapmaya başladığımda bile çok soru almaya başlayan, bitiminde ise görüntüsü ve yapımı hakkında sorular almaya devam ettiğim kazağımı dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım. Öncelikle ipim kadife ip olarak geçiyor. İpin markasına ait kağıtları sağ olsun Juliet anında parçaladığı için aklımda ona dair bilgim maalesef yok. Ama marka çok da önemli değil bence. 7 Numara şiş ile ördüm hepsini. 50 ilmek alıp; lastik yapmadan direk düz örgü ile başlayıp, bitirdim. Kola kadar uzunluğunu siz kendi istediğiniz boya göre ayarlayabilirsiniz ama ben 1 şiş + 1/4 şiş boyu olarak hesaplarım genelde.  Istediğim boya geldiğinde kol ayrımını yapmak için hem sağdan hem de soldan 3'er ilmek kestim. Hepsini tek sırada yaptım, Yani gidişte 3 dönüşte de 3 ilmek eksilmiş oldu. Kaldı 44 ilmek (:

#NelerBitti - 12

Herkese Merhaba, 2017 yılının ilk bitenler yazısı ile karşınızdayım. Instagramdan takip edenler bilir ki, Aralık ve Ocak ayı itibari ile her ay başında bitirilecek ürünler ile başlayıp, onları bitirene kadar uğraşıyorum. Elimde hatta eminim hepimizde aynı sorun var, o kadar fazla ürün var ki bir an önce stokları eritip, yeni marka, yeni ürün denemek istiyorum. Hal böyle olunca da yeni ambalaj açmak için ya da alışveriş yapmak için elimdekilerin şişelerinin en azından yarılanması / yarıyı geçmiş olmalarına özen gösteriyorum. Neyse, çok konuştum ne bitti bu 2 ay boyunca görelim ister misiniz ? Moshos Garden , ürünlerini sevmeyen yok zaten bana göre. Yüz yıkama jeli performansına hayran kaldığım bir üründü. Ne kuruttu, ne rahatsız etti. Şahane bir temizleyici. Ayrıca, içeriği de temiz daha ne olsun. Elimdekiler bittiği an yenilenecek. Moshos Garden , Sıcak havlu yüz temizleyici ile tanıştığım günden itibaren kopamadım. Bir kavanoz bitiyor, yenisi açılıyor. Mask

Purederm - Nemlendirici El Maskesi

Herkese Merhaba, Gratis lerde satılan Purederm markasına ait nemlendirici el maskesinden bahsetmek istiyorum size. Bu tip ürünlerin pratikliğini ve kısa sürede verdiği canlı görüntüyü seviyorum. Paketin içinde 1 çift el maskesi bulunuyor. Aslında içi nemlendirici özlerle doldurulmuş eldiven gibi de düşünebilirsiniz. Pakette sağ ve sol el için ayrı eklendiği için yanlış giymeniz ürünün etkisini tam olarak gösterememesine neden olabilir.  Fotoğraflarda gördüğünüz gibi 2 elinize de giyiyorsunuz. Bundan önce ellerinizi ılık su ile yıkıyorsunuz. 25-30 dk beklettikten sonra maskeleri elinizden çıkarıyorsunuz. Çıkardıktan sonra elinizi yıkamanıza gerek yok. Ama bana içindeki fazla geliyor. Bu yüzden ellerimin arasına peçete ekleyip bi tık fazlalığı alıyorum. Yulaf unu, Shea Butter, bal ve diğer antioksidanlar ile zenginleştirilen formülü sayesinde hızlı ve uzun süreli nemlendirme sağlıyor. Ellerinizde de hızlı bir manikür görüntüsü oluşturması mü